logo
امروز : جمعه ۴ آبان ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۷
[ شناسه خبر : ۳۴۰۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان:

دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سیاست‌گذاری حوزه بهداشت نقش اساسی دارد

دانشگاه-علوم-پزشکی-زنجان-در-سیاست‌گذاری-حوزه-بهداشت-نقش-اساسی-دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: دانشگاه علوم پزشکی زنجان در سیاست‌گذاری حوزه بهداشت نقش اساسd دارد.

به گزارش موج رسا; علیرضا بیگلری امروز در مراسم گرامیداشت روز پزشک با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی زنجان اکنون فقط خود را اداره نمی‌کند بلکه در سیاست‌گذاری حوزه بهداشت نقش اساس دارد، اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی زنجان پیشرفت‌های زیادی را از زمان تاسیس تا به امروز داشته است.

وی با بیان اینکه تاریخ رنگ سفید را برای لباس ما انتخاب کرده است، افزود: این رنگ تمامی ناپاکی‌ها و آلودگی‌ها را معلوم می‌کند و باید قدر این لباس و نعمت رابدانیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه از وقتی به ایران برگشتم مشکل سیستم رانندگی و طبابت را به وضوح در کشور دیدم، ابراز کرد: یک  نکته خیلی بارز وجود دارد و آن  اینکه ما در آموزش پزشکی اصول حرفه‌ای بودن و اخلاق حرفه‌‌ای را آموزش نداده‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید آموزش پزشکی را مملو آموزشهایی کنیم که امنیت این حرفه را تضمین ‌کند، خاطرنشان کرد: به طور یقین در هر حرفه‌ای ممکن است کسانی باشند که به این حرفه آسیب بزنند و به طور یقین وزارت بهداشت نیز برنامه‌هایی را در این حوزه از آموزش پزشکی خواهد داشت.

بیگلری با بیان اینکه کارهای زیادی در حوزه سلامت انجام شده است، گفت: در چهار سال آتی مبنا این است که اشتباهات اصلاح شود و رسیدن به موفقیت تنها با فکر کردن به موفقیت همگانی امکان پذیر است.

وی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه پزشکی در کشور بیان کرد: ما از یک کشور وابسته به یک کشور پیشرفته در حوزه پزشکی رسیدیم در گذشته از هر 1000 تولد ۱۱۰ مورد منجر به فوت می‌شد که اکنون در استان زنجان به ۹.۹ در  ۱۰۰۰ رسیده که دردنیا ۷ در ۱۰۰۰ است.

//س

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر